Icon--npo spotify youtube twitter facebook instagram whatsapp linkedin mail search arrow-right menu arrow down clock Icon video audio camera snapchat theme location

Ook online succes voor Typisch Tuinzigt

Docu-serie bereikt in eerste twee weken 450.000 kijkers via internet

26 februari 2018 in het dossier Pers

De docu-serie Typisch Tuinzigt heeft in de afgelopen twee weken zo’n 450.000 mensen online bereikt via NPO Start, Facebook en Instagram. Via NPO Start keken tot nu toe 150.000 kijkers de afleveringen van de afgelopen twee weken terug. Daarmee is het programma op dit moment veruit de meest succesvolle EO-titel op internet en eindigt in de top-5 meest online bekeken NPO 2-programma’s via NPO Start. De uitzendingen op televisie werden de afgelopen weken ook goed bekeken; Typisch Tuinzigt wist gemiddeld 460.000 kijkers te boeien. Vanavond start om 19:20 uur op NPO 2 de derde week uitzendingen over het dagelijkse leven in de Bredase volkswijk Tuinzigt.

Daarnaast bekeken via Facebook en Instagram bijna 300.000 kijkers de video-posts van Typisch Tuinzigt. De Facebook-post over de Tuinzigter stratenmaker Maikel Peer die DJ wil worden (net als de beroemde Tuinzigter DJ Tiësto) werd maarliefst 255.000 keer bekeken. Het fragment is hier terug te kijken.

Typisch Tuinzigt wordt iedere maandag tot en met donderdag uitgezonden om 19:20 uur op NPO 2. Het maakt onderdeel uit van de docu-serie Typisch, die de EO samen met BNNVARA om beurten invult vanuit een andere wijk in Nederland.